Zlatý středník 20/21 odhalil shortlisty jednotlivých kategorií. Celkově vedou Plzeňský Prazdroj, Slovenská sporiteľňa, Škoda Auto, Tipsport, Univerzita Karlova a Vodafone.

13. 07. 2021

Zlatý středník představuje shortlist se 169 přihláškami projektů, které postoupily v celkem 28 hlavních a oborových kategoriích. Téměř stovka porotců z řad předních expertů na jednotlivé komunikační disciplíny vyhodnotila rekordních 490 přihlášek do letošního již 19. ročníku oborové soutěže komunikačních projektů a firemních médií.

Mezi nejúspěšnější zadavatele s více než čtyřmi nominacemi na vítězství patří (podle abecedy) Plzeňský Prazdroj, Slovenská sporiteľňa, Škoda Auto, Tipsport, Univerzita KarlovaVodafone. Mezi agenturami zabodovaly především Boomerang Communication, Brainz Studios, Konektor, PR ClinicSvengali Communications. Významným a pozitivním ukazatelem je úspěšnost projektů ze státní a veřejné sféry, které získaly 15 % míst na shortlistu.

Celkem 14 porot během jednoho měsíce vyhodnotilo přihlášky do 28 hlavních a oborových kategorií. Nejpopulárnější hlavní kategorií se letos stala Společenská odpovědnost a udržitelnost, mezi oborovými pak vedou Finanční služby.

Vedle trofejí pro vítěze soutěžních kategorií organizátoři ještě udělí prestižní cenu Grand Prix pro Nejlepší covid projekt a Nejlepší agenturu. „Při výběru toho nejlepšího projektu, jehož ústředním tématem byla komunikace v situaci pandemie covid-19, porota Grand Prix pečlivě zvažovala nejen celkovou kvalitu projektů a jejich dopad na vnímání a reputaci značek, ale také míru společenského přesahu,“ říká Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru PR Klubu, a doplňuje: „Nejlepší agenturu volila porota ze zhruba desítky nominací agentur, jejichž práce ukázaly, že právem patří ke špičce.“

Slovenské projekty tvoří téměř pětinu všech přihlášek i nominací na shortlistu

Slovenské práce tvoří plných 17 % ze všech projektů umístěných na shortlistu. Slovenské komunikační kampaně spojuje odvaha a komplexnost, říká Štefan Frimmer, porotce soutěže a slovenská PR osobnost roku 2020, a dodává: „Faktem je, že slovenský trh je oproti českému poloviční, na exekuci projektů tak stačí často i menší rozpočet.“

Slavnostní vyhlášení vítězů je naplánováno na 2. září v Praze, samozřejmě pokud to epidemická situace a stanovená pravidla umožní. O produkci galavečera se letos postará produkční společnost LK Production. Partnery soutěže jsou společnosti Bohemia Sekt, Coca-Cola HBC, Coworkers AI, Dáme jídlo, Huawei, MasterCard, Monitora, Orange, Plzeňský Prazdroj, Smybox a Víno Hruška.

Celý shortlist najdete na odkazu zde.