Podmínky soutěže

Soutěže se může zúčastnit jakákoliv firma a obchodní společnost, instituce veřejné a státní správy, politická strana, nezisková organizace, asociace a další subjekty, které působí v České republice a na Slovensku. Soutěže se může zúčastnit také agentura nebo jiná třetí osoba, která zpracovává přihlašovaný projekt pro zadávající společnost působící v České republice či na Slovensku.

Pořadatel soutěže může přihlášené projekty a jejich přílohy použít pro prezentaci soutěže. Pokud si přihlašovatel nepřeje zveřejnit některé části projektu, uvede tuto informaci do přihlášky. Za obsah publikace, která nesmí být v rozporu s dobrými mravy, nese odpovědnost vydavatel.

Přihlašovatel, pokud zastává roli zpracovatele (nejčastěji agentury), odesláním přihlášky potvrzuje, že zadavatel projektu byl obeznámen s přihlášením do soutěže. Přihlašovatel také souhlasí s tím, že v případě úspěchu v soutěži může pořadatel projekt na vlastní náklady přihlásit do mezinárodní soutěže World Public Relations and Communication Awards a přihlašovateli poté sdělit výsledky.

Podmínky pro zařazení přihlášených prací do hlavní kategorie soutěže:

  • Řádně vyplňte a odešlete on-line přihlášku. Přihlášený projekt nebo jeho část musí být realizovaná v libovolném období od ledna 2024 do března 2025.
  • Zašlete tištěné materiály v příslušných kategoriích na adresu pořadatele soutěže: Asociace strategické komunikace a vztahů s veřejností, z. s., U Průhonu 1516/32, 170 00 Praha 7. Elektronickou verzi v podobě náhledového PDF nahrajte do příloh přihlášky.
    • "Externí tištěný časopis a noviny" a "Interní tištěný časopis a noviny" – zašlete tři po sobě jdoucí vydání po třech výtiscích. Pokud publikace vychází méně často než třikrát ročně, zašlete méně výtisků a uveďte tuto informaci do přihlášky. Do soutěže se mohou přihlásit i publikace, které jsou určené k prodeji. Prodaná část však nesmí přesáhnout 50 % celkového nákladu periodika.
    • "Brožura, ročenka a katalog" a "Výroční zpráva" – zašlete tři výtisky.
  • Registrační poplatek za každou přihlášku do hlavní kategorie se různí dle data odeslání přihlášky. V ceně přihlášky do jedné hlavní kategorie navíc automaticky získáváte vstupenku na galavečer soutěže Zlatý středník v hodnotě 2 500 Kč a písemnou zpětnou vazbu na přihlášený projekt.
    • 4 950 Kč (200 €) bez DPH do 31. ledna 2025
    • 5 950 Kč (240 €) bez DPH od 1. února do 28. února 2025
    • 6 950 Kč (280 €) bez DPH od 1. března do 31. března 2025
  • Nevládní neziskové organizace právních forem: spolky a pobočné spolky, nadace a nadační fondy, účelová zařízení církví, obecně prospěšné společnosti a ústavy se mohou přihlásit do jedné hlavní kategorie zdarma (kromě kategorie Společenská odpovědnost, udržitelnost a ESG), pokud zpracovatelem většiny projektu typu kampaň není externí agentura či jiný subjekt. Do dalších hlavních kategorií se lze registrovat pouze za standardní poplatek. Pro uplatnění slevy napište e-mail na reditelka@ascopa.cz.

Podmínky pro zařazení přihlášených prací do oborové kategorie soutěže:

  • Přihláška do oborové kategorie je podmíněna přihláškou do jakékoliv hlavní kategorie.
  • Registrační poplatek za každou přihlášku do oborové kategorie činí 1 950 Kč / 79 € bez DPH nehledě na datum přihlášení do soutěže.

Právo na účast v soutěži vzniká dodržením všech výše uvedených podmínek.


Podmínky nákupu vstupenek na galavečer soutěže Zlatý středník

  • Vstupenky je možné zakoupit prostřednictvím webových stránek soutěže Zlatý středník v průběhu července a srpna 2025.
  • Pokud na akci nakonec nebudete moct přijít, prosíme, myslete na storno podmínky:
    • do 3 dnů před akcí - 0 % z ceny vstupného
    • méně než 3 dny před akcí - 100 % z ceny vstupného. Zaplacené vstupné se již nevrací.

Kritéria hodnocení

Obecná kritéria pro hodnocení kategorií jsou:

  • Míra inovace a originality (do jaké míry je projekt novátorský a jedinečný)
  • Kreativní proces (hodnocení tvůrčí práce s jednotlivými složkami projektu z hlediska audiovizuálního či grafického ztvárnění)
  • Efektivita (zásah cílové skupiny, změření výsledků a dosažení vytyčených cílů)
  • Kvalita realizace (jak zdařile se podařilo myšlenku projektu realizovat)

Kritéria jsou vždy doplněna o další body relevantní k dané kategorii. Seznam všech kategorií a jejich kritérií najdete zde.

Konflikt zájmů

Porotce je po seznámení s hodnocenými médii povinen ohlásit případný střet zájmů. Střet zájmů definujeme především jako situaci, která ohrožuje důvěru v nestrannost porotce, při které by mohl zneužít svého postavení k získání prospěchu pro sebe či jiné spřízněné subjekty a která je v rozporu s povinností porotce zabezpečit hodnocení všech soutěžních médií výhradně na základě jejich kvalit. Porotce proto nesmí hodnotit médium, které sám připravil, na jehož přípravě se podílel, či to, které vzniká u jeho zaměstnavatele, na straně jeho klienta nebo u osoby blízké.

Hlas porotce, který ohlásí střet zájmů, se nezapočítává do celkového hodnocení. Nedochází však k diskvalifikaci jeho hodnocení u ostatních médií. Pro vyhodnocení jsou použity průměrné hodnoty z hodnocení ostatních porotců. Je-li střet zájmů nahlášen u více než tří médií v jedné kategorii, musí organizátor soutěže porotce buď z hodnocení vyřadit, nebo zajistit jeho přeřazení v rámci porot tak, aby hodnotil pouze kategorie, u kterých ve střetu zájmů není.